fbpx

הצצה קצרה (מידי) לאשקלון נתנה לנו טעימות מהטוב שיש לעיר הזו להציע, במסגרת "המשלחת" של "אכב"י – איגוד כתבי הבלוגרים הישראלי".

לפני הגעתי לעיר שכמעט לא הכרתי, פתחתי ויקיפדיה ולמדתי שאשקלון היא מהערים העתיקות בעולם, בעלת היסטוריה של יותר מחמשת אלפי שנה, ומקור שמה הוא מהמילה "שקל", המציינת מידת משקל, משום שאשקלון היא אחת מערי הנמל העתיקות בארץ, והמסחר היה מהפעיל ביותר.

התפלאתי ממש כשנכנסנו לעיר וראיתי את תנופת הבנייה והמסחר הענפה המאפיינת אותה וממגוון הפעילויות המועצות בה למבקר, מעבר לביקור בגן הלאומי שבשטחה.

הבוקר שלנו התחיל נהדר אחרי לינה במלון הרלינגטון המקסים. חדר מרווח ונעים עם נוף לים, ארוחת בוקר עשירה וצוות מקסים גרמו לכך שכולם יצאו לדרך שבעים ומרוצים.

את היום שלנו התחלנו בבית האמנית אילנה שפיר ז"ל. הבית הפרטי של האמנית המוכשרת הזו הוא היום מוזיאון, שבו גיורא שפיר בנה, מארח קבוצות ומספר את הסיפור המיוחד של אמו ומשפחתו. אילנה היתה ממובילות תחום אמנות הפסיפס בארץ ובעולם והבית שלה נותן הצצה לחיים צבעוניים ושמחים בהם חיתה ויצרה כאן. ביקור חובה למשפחות וקבוצות!

משם נסענו לטיילת המקסימה, של אשקלון, שבצנעה אפשר לומר שהיא היפה בארץ ומהיפות בעולם. השילוב של מעגן סירות עם מסעדות הביא אותנו לשאול מה איבדנו בקפריסין אם יש לנו את אשקלון…

במרינה הפלגנו על ספינת ה"הולידי 3 " שנתנה לנו אפשרות לראות את החוף מהים וגם אפשרות לרקוד ולהנות מהמוסיקה, הרוח והגלים שהם שילוב מנצח בטח ביום שמש כמו שהיה לנו.

לאחר ההפלגה ביקרנו בסי פארק – פארק האתגרים החדש של אשקלון, שנפתח בימים אלו ממש, הכולל קיר טיפוס, משטח החלקה ועוד. האויר הצח עשה לנו תיאבון ומזלנו שחיכה לנו שולחן עמוס בכל טוב במסעדת הדגים של ניסו. המסעדה הכשרה הזו מוכיחה שוב שאפשר לתת אוכל טעים ממש גם בהשגחת הבד"ץ. בין אמנון לבורי קבענו פה אחד שזו אחת ממסכדות הדגים הטובות בארץ ושמחנו מאוד לראות את הקבוצות הגדולות המגיעות לסעוד כאן.

לקינוח וסיום ה"שליחות" נסענו לתלמי יפה, נהננו מטעימות של בירה משובחת במבשלת קרמזינה. את מבשלת בירת הבוטיק הזו הקימה ומנהלת באהבה הדס קרמזין, שהיתה בעבר מנהלת התיירות של חבל הבשור אך אהבתה לבישול ובמיוחד לבירה גרמו לה להתעמק בנושא ולהתמחות בייצור בירה משובחת במיוחד. מבחר הטעמים שטעמנו היה מגוון וטעים במיוחד, לכל בירה הסיפור שלה והאירוח לבבי ונעים במיוחד. האירוח בקרמזינה מתאים ליחידים ולקבוצות, למשפחות, לימי כיף של עובדים וחברות, מהארץ ומחו"ל, חוויה המשלבת אירוח ביתי משובח עם בירה מצויינת. לסיום רכשנו בירות להמשך השבוע והחלטנו לרכוש שובר מתנה לערכת ייצור בירה לאהובים שלנו ויצאנו לדרכנו חזרה הביתה, אחרי קפה שחור חזק והבטחה שעוד נשוב ובהקדם.

1 Comment
  1. גלית קידר
    גלית קידר 2 חודשים ago

יעל היה ממש כייף לטייל יחד איתך, הפוסט הזה עושה לי חשק לצאת שוב מהמסך ולעשות את זה שוב